Samlag med sprucken kondom
05.06.2019
Hej! Snabba svar tack!
Jag och min flickvän har haft samlag flera gånger förut skyddade.
Men min fråga nu är hur stor risk det finns för graviditet när jag kom i henne? Vill tillägga att hon fick sin mens 4 dagar innan samlaget och den var slut dagen innan samlaget.
Kondom användes men när jag kom och tog ut penis så märkte vi båda hur det rann ur vaginan och kondomen var sprucken Panik

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.06.2019
Hej,
Med tanke på att hon just hade haft mens så är sannolikheten för graviditet ganska liten, men eftersom man inte alltid vet exakt när ägglossningen inträffar så är det inte omöjligt att bli gravid ändå.
Nu är det tyvärr för sent att ta ett akut p-piller, men om det inträffar flera gånger så skall ni minnas att den möjligheten också finns i nödfall.
Nu gäller det bara att vänta på mensen i lugn och ro, och försöka att inte stressa över saken, eftersom också det kan påverka mensen.
Kram
Tessi