Är jag Gravid??
26.08.2018
Hej! Min kille stoppade in sin penis i min röv utan skydd så kan man bli gravid utan att stoppa in den någonstans??? Och det kom inga spermier från min kille! Så kan jag bli gravid????? Snälla svara så fort som möjligt!!!! Mvh 15-årig tjej Gravid??

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.08.2018
Hej.
Nej, genom analsex - d.v.s. att penisen läggs in i ändtarmsöppningen, kan du inte bli gravid. Det finns ingen gång som leder spermierna till livmodern från ändtarmen så från ett graviditetsperspektiv är analsex en säker metod. Men om han däremot kommer in i din slida så akll ni använda något preventivmedel. Eftersom bara en froppe försats kan innehålla miljoner spermier så kan du inte lita på att inte bli gravid bara för att han inte får utlösning.
Men analsex innebär alltså ingen risk för graviditet.
Kram
Tessi