Desperat på onanitips för att få orgasm
01.12.2018
Jag brukar onanera såser en gång i veckan men har aldrig fått orgasm så och jag vill veta hur det känns snälla kan någon svara eller åtminstone ge lite onanitips

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.12.2018
Hej.
Det är nog jättesvårt att beskriva hur en orgasm känns. Jag tror säkert att den kan kännas olika från person till person, och också variera från gång till gång. Många beskriver det som en sorts explosion, lite som en nysning - fast väldigt, väldigt mycket skönare. Ibland undrar människor om det kan ha varit en orgasm de upplevde eller inte, men rent generellt skulle jag säga att OM man har fått orgasm så vet man nog om det. Visst kan de variera i intensitet - men det är ändå betydligt mer intensivt än den sköna känsla man känner medan man onanerar.
Som onanitips skulle jag föreslå att du testar på olika sätt helt enkelt. Jag vet inte vad du har prövat fram till nu, men det kan vara väldigt stor skillnad på hur det känns beroende på om man använder handen, ett föremål eller duschen. Vissa tjejer tycker om att föra in fingrarna eller något annat föremål i slidan medan de onanerar, medan andra enbart smeker sig utanpå, på klitoris och blygdläppar. Det som känns bra är rätt sätt. Fundera över vad som känns skönast - och så fortsätter du helt enkelt på det sättet. Kombinera det gärna med en skön fantasi, då du är ensam och känner dig trygg och avslappnad.
Skulle du vara äldre så skulle jag ge dig rådet att köpa en bra vibrator, men med tanke på din ålder så är det ännu ett tag kvar innan du får beställa hem en sådan. Så tills dess får du försöka ha det skönt på egen hand. Men våga testa på olika saker och försök att inte ta så stor stress över saken. Jag tror nog att du kommer att lyckas.
Kram
Tessi