Dildo
25.06.2018
Hej!
Var i Österbotten kan man köpa sexleksaker? Vill inte beställa på nätet då det hamnar på historiken på nätbanken. Vill hellre köpa dildon i nån butik så jag kan betala kontant och inte lämna några spår att jag köpt den
- Vaniljmunken från norr Vaniljmunken från norr

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.06.2018
Hej.
De flesta webbutiker är väldigt diskreta, så det står inte i din nätbank att du har beställt en dildo från en sexshop, utan oftast ett mer diskret namn än så, eller bara Klarna. Men det har ju andra fördelar också med att handla i butik, t.ex. det att du faktiskt ser varorna så du kanske har bättre uppfattning om vad det är du köper.
I Vasa finns det en erotik-butik, och i Karleby. För att kolla upp adresser och dylikt kan du kolla in denna sida, där du kan hitta olika butiker i finland. Var ändå uppmärksam på att informationen kan vara föråldrad. (det står t.ex. att det finns två butiker i Vasa, vilket inte längre stämmer.) Men nu under sommaren kasnke du också rör på dig lite mer än vanligt eller åker på någon resa, och då kan det alltid vara kul att kolla utbudet i städer som ligger lite längre bort, då är man oftast inte riktigt lika obekväm själv heller då man skall handla.
Lycka till!
Kram
Tessi