Fontenorgasm
05.12.2019
Hej. Jag har en konstig fråga.
Igår när min pojkvän kom över fingrade han mig, vi slutade efter ett tag men inom en halvtimme var vi igång igen. Så höll vi på i några timmar. Jag var redo att komma flera gånger men jag vi avslutade det inte.
Idag när jag steg upp och hade gått lite i köket sipprade ganska mycket av en klar, tunn vätska ur mig, det kom så mycket så mina pyjamasbyxor blev blöta och jag kände hur det rann längs benen.. Och det var varken vanliga flytningar eller urin.
Var det bara konstiga flytningar eller typ en försenad fontenorgasm? Hallojsan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.12.2019
Hej.
Det är inte helt lätt att svara på vad det var för sorts vätska som sipprade ur dig. Jag har aldrig hört om någonting sådant som en försenad fontänorgasm, men det innebär ju inte att det inte kan vara möjligt bara för att jag inte har hört om det.
Min gissning är att det berodde på att du var sexuellt upphetsad och sexuellt aktiv en lång stund så att vävnaderna svällde upp, och att lubrikationen som utsöndrades dels vid slidmynningen och dels fukten från slemhinnorna sedan lämnade kvar i dig om du inte steg upp mer då ni var klara. Om din kille kom i dig och ni inte använde kondom så kommer förstås sperman att rinna ut i något skede - och sperman i sig är ganska irriterande för slidan eftersom den har helt fel pH-värde så slidan måste producera mer fukt för att få bort allting.
Så jag tror inte att det är någonting konstigt alls med att det rann ur dig - utan antagligen är det ditt underlivs sätt att hålla sig rent och friskt. Du får följa med och se om det händer på nytt, så kanske du kan lista ut vad det beror på.
Kram
Tessi