Gravid!?
23.11.2015
Hejjsan! jag undrar en grej men mina kompisat säger jag oroar mig i onödan, Jag hade sex 7dagar före mens en liten stund utan kondom och då menar jag liten stund, Och han sa han inte kom eller fick försats, Så kan jag vara gravid men jag tror själv inte det och ingen annan heller vad tror du/ni? Boris98

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2015
Hej.
Nej, jag tror inte att du kan vara det. Det skulle vara väldigt osannolikt med tanke på att det antagligen inte var vid din ägglossning, och med tanke på att han inte kom i dig.
Men försök att ha på kondomen hela samlaget nästa gång, och din kille känner nog antagligen inte av försatsen själv - så han kan nog inte veta om den har kommit ut i dig eller inte. Så mitt svar är ändå nej, jag tror, precis som du och dina kompisar, inte att du behöver bekymra dig över att vara gravid.
Kram
Tessi