Hjälp!!
12.09.2016
Hej
Rakt på sak, jag är jätte orolig över storleken på min kuk... Jag har nått åldern då jag är färdigväxt (20) så att den kommer växa är inte så troligt. När jag har hårdast stånd så pekar kuken uppåt och när jag mäter den så trycker jag ner den så den pekar rakt ut. Den är typ lika lång som en iphone 6s (13.8cm) så 14cm skulle jag säga, omkretsen är 11cm där den är som tjockast så jag hamnar väl inom medelspannet enligt den här statistiken. Vet att jag inte kan göra den större och det har fått mig att ständigt gå runt och bära på den här oron av att den ska vara för liten. Jag träffade en tjej i helgen vilket inte händer så ofta för mig och vi hade det mysigt osv men när det blev lite mer intimt så kändes det som att hon blev besviken.. Vet inte om det stämmer men jag fick dom vibbarna iaf. Det gjorde att jag blrja tänka på hela den här storleksbiten, "tycker hon att jag är liten?" "Känner hon något?" Vilket ledde till att jag inte kunde hålla ståndet... Riktigt pinsamt!!!! Gråten satte sig i halsen och jag ville bara gömma mig.. Bad om ursäkt för den inte ville (borde jag ha gjort det?) och sen drog jag hem. Känns som att den här oron bara blir värre och värre och det här som hände nu i helgen har nog också gjort det hela värre.. Jag kan hålla ståndet när jag är själv och runkar osv men nu var det helt annorlunda.. Vad är felet? Är de där storleksstudierns pålitliga? Finns det tjejer/kvinnor som föredrar min storlek? Elller nöjer sig med den iaf? Hjälp!! Det här tar kål på mig! Sover dåligt och äter dåligt pga det här med storleken.. Jolle

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.09.2016
Hej.
*Djup suck* Du bad om ett ärligt svar så här kommer det. Det du upplever just nu är tyvärr en följd av vår porrkonsumtion i denna del av världen. Många tror att de inte påverkas av att titta på porrfilm, men det handlar kanske snarare om att de inte förstår hur de påverkas. Jag tror ändå att denna panik kring penisstorlek är i direkt relation till att majoriteten av manliga porrskådisar är väldigt välutrustade.
Din penis är normal. Alldeles lagom. Inte liten. Tro på mig! Jag vet inte om du vet det, men kvinnans slida är faktiskt bara 8-9cm djup - så det är inte speciellt ändamålsenligt med porrindustrins jättepenisar. Om jag var där skulle jag ruska om dig och ropa att du skall sluta tänka så mycket på din penisstorlek!! Det är alldeles onödig energi du sätter på det.
Jag tror inte att tjejen du gick hem med blev besviken över din penisstorlek, antagligen skulle hon inte ens ha tänkt på saken bara du skulle ha fokuserat mer på henne än på dig själv. Även om ståndet svajar till ibland gör det ju ingenting, det finns ju en massa annat du kan göra under tiden du väntar på att bli hård pånytt, saker som tjejen garanterat uppskattar. Men om killen istället sticker iväg så kanske det inte direkt blir ihågkommet som en succé.
Jag föreslår nu att du helt enkelt rycker upp dig. punkt slut. Sluta tro att din penis är liten - för det är den inte. Den är fullt tillräcklig för att fylla upp en slida på 8 cm. Om det händer pånytt att ståndet skulle falna då du är tillsammans med en tjej så skall du inte spring och gömma dig - utan istället ta tillfället i akt att göra någonting för henne. Du behöver inte ens försöka dölja det som hände utan kan ärligt konstatera att "den tog en paus, men resten av mig är vaken" -  och så tillfredsställer du henne på något annat sätt medan du väntar. I längden kommer det dessutom att göra dig till en bättre älskare eftersom du kommer att lära dig mer om du slutar tänka bara på det du har mellan benen och tänker mer på henne.
Sluta slösa tid på att fundera på sådant du inte kan (eller behöver)  förändra - och koncentrera istället din energi på sådan du kan göra någonting åt. Var hänsynsfull och uppmärksam så lovar jag att det kommer att belönas.
Kram
Tessi