Hur skall jag komma?
28.01.2019
Hej! Jag och min pojkvän har nu haft sex en bra stund, och han kommer varje gång, men jag kommer alldrig. Har alldrig kommit i mitt liv, inte enns när jag själv har försökt masturbera. Vad ska jag göra? Jag vill jättegärna uppleva en orgasm men vet inte hur! Min pojkvän gör allt han kan och både fingrar mig och slickar men inget funkar :/ Snälla hjälp! Vet att det kan vara svårt att få en orgasm första gången men jag har värkligen försökt :( Frustrerad tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.02.2019
Hej.
Precis som du skriver så är det inte alltid så lätt att få orgasm. Vissa tjejer får dem lättare och för andra kräver det mer arbete. Jag tror ändå att det är lättare om du skulle börja med att öva på egen hand eftersom det är ännu svårare för en annan person att veta hur hen skall göra om man inte riktigt vet det själv heller. Även om du är avslappnad med din kille så blir det ändå lätt en viss press på er båda - dig för att du så gärna skulle komma och på honom för att han gärna skulle unna dig det. Så träna gärna på sidan om er vanliga sex.
Jag föreslår att du skulle köpa en vibrator och träna med den. Vibratorer finns i olika prisklasser och utformning. Att komma med en vibrator garanterar på inget sätt att man "lär sig" att komma genom sex, men då skulle du kanske veta på ett ungefär vad som krävs.
Om du vill fortsätta försöka komma genom sex så rekommenderar jag att du sitter gränsle över din kille (d.v.s rider honom) men så att ni båda sitter (t.ex. i en soffa så att han har stöd för ryggen). På det sättet stimuleras både g-punkten och klitoris och då kan det vara lättare att komma eftersom han kommer åt på båda ställena.
Och försök att slappna av, även om det är frustrerande. All form av stress är negativ då det gäller sex, men det betyder inte att det aldrig kommer att hända - bara att man får jobba lite mer för att uppnå det.
Kram
Tessi