Jag vill bara ha analsex
27.05.2017
Jag vill bara ha analsex, med tjejjer då. Gillar bara det. Helt ointresserad av annat. Är det ngt fel på mig och hur får man tjejjer att vilja ta analsex Assman

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.06.2017
Hej,
Nej, jag skulle inte påstå att det är något fel på dig fast du för tillfället är intresserad endast av analsex. Alla människor har ju olika saker som de tänder på, och dessa kan ändra eller utvecklas från en period till en annan.
Analsex är någonting som har förekommit i alla tider, precis som oralsex eller vaginalt sex. Men under de senaste 10-15 åren har intresset (eller snacket) kring analsex ökat. Till stor del p.g.a. att tillgången till porr på internet har blivit så mycket större. För många människor känns analsex väldigt främmande och t.o.m. strämmande eller obehagligt. Dels har det att göra med känslan av att området är "orent", men dels också på att bilden av analsex är lite förvrängd och att många är rädda för att det skall göra ont. (vilket är en helt berättigad rädsla, om den som är "top" inte vet vad den håller på med.)
Då man skall ha analsex är regel nr ett att man måste ta det lugnt och försiktigt. Analsex går sällan till som på porrfilm. Om den som är "top" (d.v.s. den som tränger in, oftast killen) bara kör in och börjar pumpa på för kung och fosterland så leder det högst antagligen till kraftig smärta och obehag för den som är "bottom" (d.v.s. "mottagaren"). Man måste därför vara försiktig och ta det långsamt för att ringmusklerna, både den yttre och den inre skall hinna med och utvidgas. Om det gör ont så gör man fel. Det skall inte göra ont.
Om man har analsex på ett sätt som gör ont så är risken för skador stor, medan om man tar det lugnt och använder mycket glidmedel så finns det inga undersökningar som tyder på att det skulle få några negativa följder. (t.ex. att man skulle bli "lösare" i musklerna och därför inkontinent).
Det är svårt att svara på vad du skall göra för att få tjejer att "vilja ta analsex". Precis som i allting annat så har var och en rätt att bestämma vilken sorts sex man vill vara med på. Och om tjejen säger nej så är det bara att acceptera. Ingen har rätt att tjata, pressa eller tvinga nån annan. Men det finns givetvis tjejer som tycker om analsex. Om det är en ny partner så lönar det sig säkert att börja lite försiktigt. T.ex. försiktigt smeka henne runt anus för att se om hon tycker om det. Eller givetvis att fråga henne rakt ut. Berätta att det är någonting som känns väldigt upphetsande för dig och som du gärna skulle testa på med henne, men sen är det ju upp till henne om hon vill göra det.
I sig kan jag kanske tänka att det är synd om vaginalt eller oralt sex inte intresserar dig alls, eftersom det begränsar alternativen ganska mycket. Men vilka grejer man tänder på är ju inte heller alltid viljestyrt. Så det du kan göra är att försöka fantisera om och på så sätt finna intresse även för andra former av sex, men det är antagligen lika lätt eller svårt som att hitta intresset för analsex om man inte alls har det till att börja med.
Jag hoppas att du hittar det du söker.
Kram
Tessi