Kan ja va säker
06.10.2019
Om ja har först rört mig själv och om de kom sperma på mina finger och nån minut äfter lägt in mina fingar i slidan, kan hon bli gravid då

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.10.2019
Hej.
Det är väldigt osannolikt att en tjej skulle bli gravid på det sätt som du beskriver. Spermier överlever inte speciellt länge i kontakt med syre, eller på smutsiga ytor som handen. Ännu mindre klarar de av att sedan någon minut senare bli överförda in i slidan för att sedan orka simma iväg och befrukta ett ägg. Så nej - hon kan inte bli gravid på det sättet. Vill du ändå vara helt säker så kan du gå och tvätta handen emellan, eftersom det alltid är en god idé att ha rena händer då du fingrar en tjej.
Kram
Tessi