Kåt
02.12.2018
Hej
Jag vet inte om jag är kåt på min kille får ont så fort jag ser han så fort jag hånglar och allt! Vet inte hur jag ska göra vill säga det till han men är rädd att han tycker att jag är dum i huvet och gör slut vad ska jag göra? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.12.2018
Hej,
Med tanke på din ålder så tycker jag inte alls att det är speciellt konstigt att du inte känner dig "kåt" på din kille. Jag tror helt enkelt att du är för ung för att känna den sortens sexuell lust ännu och det är någonting som din kille - och i all synnerhet DU SJÄLV måste respektera.
Om du inte VILL hångla med honom, så SKALL du inte göra det. Och om han då tycker att du är dum i huvudet och gör slut med dig så säger det mer om honom än det gör om dig.
På basen av det du skriver tycker jag att det låter som att hela tanken på hångel med din kille ger dig obehag, och då ska du inte göra det. Så enkelt är det faktiskt. Man skall hångla för att man själv vill det, inte för att nån annan förväntar sig det. Det värsta som kan hända är inte att killen gör slut, utan att du själv gör någonting du inte vill.
Så om han förväntar sig hångel, så tycker jag helt enkelt att du skall säga att du inte vill. Om den enda anledningen till att han vill vara med dig är för att han vill hångla så tycker jag att du förtjänar en bättre kille.
Kram
Tessi