Kåt
25.11.2019
Jag är så jävla kåt men jag behöver en sex leksak å jag har inte pengar för att köpa en vad kan jag använda då? Anonyym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.11.2019
Hej.
Vad du kan använda beror ganska lång på hur du onanerar. Om du onanerar genom att smeka dig själv utanpå kroppen så kan du använda föremål som passar till det - t.ex någonting som vibrerar lite, som duschen eller en eltandborste (då menar jag skaftet - inte borsten). Vilket föremål som helst som är helt och rent och inte kan gå sönder under användningen. Använder du t.ex. skaftet till en eltandborste så kan du trä på en kondom om du vill vara säker på att allt hålls rent.
Till telefonen finns det olika gratis-appar som man kan ladda ner, med vilka du kan använda din telefon som vibrator. Men då skall du nog tänka på att klä in telefonen i någonting innan, t.ex. en plastpåse. Utbudet av såna appar är också väldigt stort så jag har inte direkt koll på dem, men de kanske ger en uppfattning om hur en vibrator känns iaf.
Onanerar du genom att föra in någonting i slidan så kan du använda i stort sett vad som helst som känns lämpligt. Samma regler gäller där - det skall vara helt och rent och inget skall kunna gå sönder eller lossna.
Sen får du på sikt försöka spara ihop runt 30 euro så kan du köpa en vibrator. De finns att köpas billigare på nätet men beroende på hur gammal man är så kan ju det innebära ett problem. På citymarket säljer de en kollektion av vibratorer som kostar strax under 30 euro. Det finns ingen åldersgräns på att köpa dem.
Lycka till.
Kram
Tessi