Kåt på min kompis?
26.03.2017
Hej jag går i 9an och har en bästavän som är så jäävla snygg.. frågan är: är jag lesbisk om jag tänder på min tjejkompis? Vi har hånglat och legat med varandra ganska många gånger och jag får orgasm med henne varje gång.. jag vill inte vara lesbisk men det känns som att jag är det.. jag har också onanerat henne 3 gånger och hon tyckte om det.. Är dethär normalt? Hej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
04.04.2017
Hej,
Det är svårt att svara på huruvida du är lesbisk bara på basen av det du skriver. Det är möjligt att du är det, men det kan också hända att du är bisexuell. Man kan ju inte välja vilken sexuell läggning man har, men man kan välja om man vill placera sig i ett fack eller inte, och det måste du inte göra. Du kan helt enkelt konstatera att du är tänd på henne - och med tanke på att ni har haft sex flera gånger så tyder det ju på att de känslorna är besvarade. Du måste inte definiera saken mer än så om du inte vill.
Det är inte speciellt ovanligt att man "experimenterar" med sex med sina kompisar, och så länge ni båda två är med på det och njuter av det så är det ju inget problem.
Jag tycker inte att du skall stressa med att definiera dig själv som vare sig det ena eller det andra om du inte vill. Ta det lugnt och känn efter. Med tiden visar det sig nog, och hur det än visar sig vara så är det helt okej.
Kram
Tessi