Mitt kön
23.01.2019
Hej! Min snopp är bara 7cm och den har inte växt på 1 år och alla andras är mycket längre. Vad ska jag göra:(?? Emil

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.01.2019
Hej.
Jag förstår att detta är någonting du tänker mycket på, men på basen av din ålder så kan det vara väldigt stor skillnad från person till person i hur utvecklad man är. Vissa killar i din ålder har hunnit ganska långt, medan andra ännu är ganska pojkaktiga. Men sist och slutligen finns det ingenting du kan göra åt saken annat än att ha tålamod och vänta på att din kropp skall börja utvecklas. Det är ingenting som är fel - och det säger ingenting om hur din kropp kommer att se ut som vuxen.
Ät, sov och rör på dig i lagom mängd. Undvik tobak. På det sättet har din kropp bäst förutsättningar att utvecklas som den borde. Och undvik att jämföra dig själv med andra - ingen blir gladare av det och det ändrar inte på någonting.
Kram
Tessi