Onani
02.12.2018
Hej jag undrar om det är vanligt att det kommer blod när man blir pullad ja ska få min mens om några dagar enligt appen kan det vara därför jag blöder

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.12.2018
Hej.
Det kan vara din mens, eller också kan du ha fått ett litet sår. Oftast vet man nog om det själv om man själv/ens partner tagit i för hårt vid sex, och då får man ju sakta ner tempot/säga till. Det är ju meningen att sex skall vara skönt.
Om blödningen upphör ganska snabbt så kanske det var ett sår, men om den fortsätter så är det sannolikt mensen. I vilket fall som helst så kan du inte göra så mycket annat än att följa med. OM du inte upplever att det var smärtsamt att bli pullad, men det upprepar sig att du blöder efteråt så kanske det finns anledning att kolla upp saken hos en gynekolog. Då kan du kontakta preventivrådgivningen i din egen hemkommun och boka en tid. Men jag tror inte att du behöver oroa dig.
Kram
Tessi