Oskuld!
15.07.2019
Hej! Jag är en tjej på 17 år och är väldigt orolig. Det är nämligen så att den 22 april så hade jag och min kille smeksex. Vi rörde varandra och hade allmänt kul. Jag kan börja med att påpeka att jag hade trosor hela tiden men sen så tog jag av trosorna en liten bit för att han skulle leka med bakom ( rumpan) jag sa att jag inte var redo med att ha samlag och då va de okej för honom. När han lekte men sin kuk på min rumpa så hade han glidmedel jag låg på sidan och hade benen raka ungefär. Sedan kände jag att något gick in men kan inte avgöra om de gick in i slidan eller Anus ( aldrig haft samlag innan) jag fick inte ont och kände nästan inget. Därefter hade jag trosor på och gned mot honom jätte hårt och han rörde mig där nere väldigt hårt! Sedan när jag kom hem fick jag en rosaaktig flytning jätte jätte svag flytning! ( inte blod) kan de vara för att de va min första gång för att jag fick denna typen av flytning. Men när jag ändå tänker efter så fick jag min mens 16 april och slutade omkring 21 april så de kan vara rester från mensen! Men jag fick även en brännande känsla i underlivet kan de vara för att han kom in i mig för snabbt i typ 1 sekund eller var de för att jag hade trosor och att jag gned mot honom
För snabbt ? Jag är orolig eftersom att jag inte vill ha samlag än och för andra privata anledningar! Tack sam för svar! Anonym
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
23.07.2019
Hej!
Att du fick ont där nere, kan precis som du själv säger, göra med att han tog på dig väldigt hårt. Du kan ha blivit öm av gnidandet.
Att behöva blöda vid första samlaget är en myt. Myt betyder att det är en saga. Man behöver inte blöda vid första samlaget. Första samlaget ska heller inte göra ont, men för många gör det ont då man är väldigt nervös och spänd, och är man nervös och spänd så är det svårt att slappna av och våtheten i vaginan kan utebli. Sex ska aldrig göra ont, inte ens första gången. Gör sex ont, ska man avbryta!
Flytningen du beskriver kan mycket riktigt vara en liten eftersläng av din mens du precis haft. Det är väldigt vanligt att få rosa eller brunaktiga flytningar dagarna efter den mer rikliga mensen.
Egentligen finns det ingenting som heter ”oskuld”. Och man bestämmer själv när man haft sex eller samlag för första gången. Jag tror att du inte behöver vara orolig vännen! Känner du killen du hade smeksex med, så kan du alltid försöka prata med honom, det kan kännas lugnande för dig!
Kram!
Malin Wiik-Norrman