Pulla första gången
09.07.2016
Hej jag och min flickvän bestämde sist att nästa gång vi träffas ska jag pulla henne. har du nått bra tipps när det är första gången för mig. jalla

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
11.07.2016
Hej,
Jag ska försöka komma med några bra tips åt dig.
Förspel är alltid viktigt då det kommer till alla former av sex. Den kan vara kyssar och smek över hela kroppen för att värma upp sig och bli upphetsad. Ta god tid på er för det innan handen går ner i byxorna. Blir hon tillräckligt upphetsad och våt så blir det skönare för henne när kroppen fått förbereda sig.
Glidmedel är alltid bra att ha vid sidan om som man kan använda sig av. Ibland kan tjejen vara upphetsad men av olika orsaker inte bli våt, till exempel för att hon är nervös eller stressad. Är slemhinnorna i hennes underliv torra och man smeker så finns det risk att det gör mera ont eller skaver än att det är skönt. Därför är glidmedel viktigt och det kan få henne att slappna av mycket.
Fråga henne hur hon vill att du ska röra vid och smeka henne.
Du är ingen tankeläsare som ska veta hur hon vill ha det och därför är det viktigt med kommunikationen. Ni kan prova er fram och hon berättar för dig när hon tycker du gör något som är skönt eller mindre skönt för henne.
Variera mellan att smeka hennes klitoris, som sitter ovanför slidan och är den punkt hos kvinnan som för de flesta behöver stimuleras för att hon ska få orgasm, med att föra ett finger in i hennes slida. Som sagt, prova er försiktigt fram och fråga henne ofta hur hon tycker att det känns då du gör något nytt. Smek i cirklar, smek upp och ner.
En tjej kanske vill bli smekt på ett sätt och en annan tjej på ett annat sätt. Därför är det viktigt att fråga henne hur hon vill ha det. Det kan också variera från gång till gång då du smeker henne, en gång kanske hon blir väldigt upphetsad av ett sätt medan det nästa gång inte är något speciellt.
Lyssna till hennes kroppsspråk också. Börjar hon stöna mera och andas djupare är det ett vanligt tecken på att hon njuter mycket och att hon tycker om vad du gör. Så förutom orden hon säger, försök läs av hennes kroppsrörelser.
Kram,
Alexandra, sjukskötare