redo för sex
16.10.2019
Hej nu skulle jag vilja ha några tips. Jag känner mig redo för att ha sex och jag har något slags relation med en pojke. Vi har inte pratat om det speciellt men jag vet/ fått höra att han gillar mig. Men nu undrar jag hur skulle ja kunna visa att jag skulle vilja ha sex med honom t ex genom social medier och också socialt. Hur jag ska ge honom slags hints en tjej
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
21.10.2019
Hej tjejen,
Det bästa tipset jag kan ge dig, är att försöka prata med killen du är intresserad av. Jag tänker också att det skulle vara väldigt bra om ni lärde känna varandra lite först, kanske träffades för en filmkväll eller umgicks på annats sätt innan.
Sex är ett ganska stort steg, och att ha sex tillsammans blir ju mycket roligare och tryggare ifall man vet lite om varandra först.
Kanske du skulle skicka honom ett sms om att du gillar honom, och att du gärna träffas bara han och du? Det är jätte viktigt att sexet är ömsesidigt och att ni båda vill, och känner er redo! Trots att du är redo, betyder inte att han är det. Och om han är redo får du bara veta genom att fråga honom. Så prata om det! Kommunikation är nyckeln till mycket, och definitivt till bra och tryggt och skönt sex!
Lycka till!
Kram!