Sex 14.7.2019
14.07.2019
Hej! Jag har en ganska simpel fråga, som gäller sex, måste förhuden vara bakåtdragen när man har sex, eller räcker det med att ollonet syns så lite att sperman kommer in i kondomen? Kille
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
23.07.2019
Hej!
När du trär på kondomen ska förhuden vara nerdragen/bakåtdragen så gott det går. Kolla vilket håll kondomen rullar, lägg den på ollonet och rulla ner den ända ner till penisroten. Sen kan du rulla lite uppåt igen, för att på så sätt få hela kondomen utrullad, det gör inget fast kondomen ser lite rynkig ut på penisskaftet.
Om du har rätt storlek på kondomen, kommer den att sitta på under hela samlaget. Rätt storlek får du reda på genom att mäta OMKRETSEN på penisen när den har stånd, och omvandla cm till mm. Förhuden kommer sen att ”röra sig lite som den vill” inne i kondomen. Sperman kommer samlas framme i kondomen.
Kram!
Malin Wiik-Norrman