Sex
10.02.2019
Hej!
Jag hade sex med min kille 1dag innan min mens skulle börja, vi hade skyddat först men sen tog vi bort kondomen. Han kom aldrig i mig eller så men jag har ont i övre delen och under delen av magen. Och jagr har fortfarande inte fått min mens vad kan dey bero på? Har försökt hitta det över hela Google men alla säger olika saker om det. L a

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.02.2019
Hej.
Det är nästan omöjligt för mig att svara på varför du har ont i magen och varför din mens inte har kommit. Det är i sig ingenting ovanligt alls med att mensen är oregelbunden, det kan den vara även om ingenting skulle vara "fel", men som du säkert vet så är oskyddat sex alltid en risk - så även om det oskyddade samlaget skedde samma dag som din mens skulle komma så finns det alltid en risk för graviditet om killen är inne i dig utan kondom.
Det att du har ont i magen kan alltså bero på att din mens är på väg, eller på någonting helt annat. Oftast är inte magont något tecken på graviditet - men eftersom du har haft oskyddat sex så kan man inte utesluta det.
Beroende på hur länge det är sedan det oskyddade samlaget så tycker jag att du skall vänta på mensen - men om den inte dyker upp inom de närmaste två veckorna så skall du testa dig för att vara säker. Och i fortsättningen skall kondomen sitta på under hela samlaget så behöver du inte gå omkring och oroa dig efteråt.
Kram
Tessi