Snapa han?
25.12.2021
Hej….
Jag och en kille hade ngt för typ 1 månad sen och sist vi pratade i telefon sa jag att jag ska flytta väldigt nära hnm typ 5 min ifrån så nu vet han ju det jag flyttar dit i mars och funderar på om jag ska börja snapa honom igen i mars eller blir det för stelt? För det är jag som öppnat hans snap sist. Vill dock inte att han tror att jag vill ha tillbaka honom utan vill bara snapa honom ifall vi ser varandra då är det ju stelt o undvika snapar vi varandra då kanske man tillochmed kan säga hej

Ungdomsinformatör Kix svarar
28.12.2021
Hej!
Jag tycker du har helt bra tankar kring det här, ifall ni ska bo på ungefär samma ställe så kommer ni ju helt säkert att råka på varandra i nåt skede och då är det ju absolut smidigare om man kan säga hej för att man redan har ”broken the ice”, istället för att det blir stelt och man inte vet hur man ska vara.
Men jag förstår samtidigt också att det gäller en viss försiktighet så att han inte tror att du är intresserad igen ifall du snappar honom, speciellt om det kanske är så att du var den som avbröt det ni hade, så att han kanske fortfarande är lite intresserad..?
Ifall jag var du så skulle jag skicka en snap med något riktigt vanligt och vardagligt, något som man kunde skicka åt vilken bekant som helst, och göra det redan i Januari/Februari. Så är kanalen liksom redan ”öppnad”, och du kan skicka igen i Mars (om du vill). För det kan bli konstigt också ifall du efter en lång tystnad börjar skicka åt honom just före du flyttar i Mars, då är det liksom lite ”obvious” att det är därför du gör det.
Sen ifall han svarar så kan du ju välja hur mycket du då vill snappa, du måste ju inte svara på allt heller.
MEN, om han börjar skicka jättemycket snaps mitt i allt och verkar vara intresserad av dig och tolka din kontakt som att du är intresserad, så säg gärna precis som det är, att du vill kunna vara kompisar eftersom ni kommer bo så nära varandra och du inte vill att det ska vara stelt, men att du inte är intresserad av mera än så. Hellre att säga det som det är än att det blir nåt missförstånd och han börjar tro att ni har på G fast ni inte har.
Oavsett hur det går med snappandet så tycker jag nog du ska säga ”hej” åt honom om du ser honom på nya stället, det kan fort bli lite konstigt om man inte hälsar, ni känner ju ändå varandra från förr så dumt att låtsas annat :)
Lycka till!
Kram, Kix