Suup
24.12.2019
Hej! Jag har problem me 2 tjejer ena är mitt ex och den andra är min flickvän och jag har börjat sakne mitt ex för men min nuvarande flickvän så har det gått riktit fort frammåt men jag vejt inte vad ja ska göra!
Häggman

Ungdomsinformatör Ida svarar
27.12.2019
Hej!
Okej, kan förstå att det är jobbigt. Ifall du saknar ditt ex nu när du är tillsammans med någon annan, så låter det inte riktigt bra. Träffade du din flickvän snabbt efter att det tog slut med ditt ex? Du nämner även att det gått väldigt fort med din flickvän och det som du känner just nu kan vara på grund av att du inte riktigt hunnit med vad som hänt. Efter att ett förhållande har tagit slut så behöver man en tid för att kanske bearbeta det som hänt och varit.  Har du hunnit det?
Ställer dig några frågor här som du kan fundera över, förhoppningsvis klarnar det lite för dig själv hur du känner och vad du behöver. Har dina känslor för din flickvän börjat svalna? Varför saknar du ditt ex? Varför tog det slut mellan dig och ditt ex? Vad är det du tycker om hos din flickvän?
Fundera över vad du egentligen känner och vad du vill, vill du vara tillsammans med din flickvän eller behöver du tid för dig själv eller är det något helt annat du vill. Ta hand om dig!
Kram, Ida