Vad ska jag göra
01.02.2020
Jag och en tjej började skicka på snap så pratade vi runt 5 veckor så åkte jag till hon en kväll och vi hade sex... Men eftersom både hon och jag e oerfarna eller jag är väl minst så blevd de inge bra för det krävs ju övning och sånt och medans jag var där så var hon jätte klängig efteråt och vi myste men när jag kom hem så efter det har hon gett mig olika signaler och hennes energi e inte som före jag var dit. Ja märker att hon vill skicka med mej men tycker det inte verkar som att hon vill träffa mig igen och jag har sån ångest för jag började gilla hanne har känslor för henne och nu vill hon inte vara med mig för att knullet inte blev bra. Vad ska jag göra har försökt ge några små hintar om att vi ska hänga men inget tillbaka vill bara ha en till chans... :'(

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.02.2020
Hej.
Trist att du känner att sexet inte blev så bra, men precis som du säger så är det någonting man blir bättre på för varje gång man gör det. Det är nog väldigt sällan sexet skulle vara den mest fantastiska upplevelse någonsin första gången man ligger med en ny partner. Dels är det ALLTID nervöst då man skall ligga med en ny människa, och speciellt om man inte har så mycket erfarenheter sedan tidigare. Men även om man skulle ha haft sex förut så är det alltid nytt då det är en ny person, så det är ingenting konstigt med det.
Det jag tycker att du skall göra är att säga till henne rakt ut att du skulle vilja träffas, och att du vill umgås med henne. Det är ju möjligt att hon går omkring och är lika fundersam som du, och inte riktigt förstår dina signaler. Du skriver själv att du har känslor för henne, och då tycker jag att det är bättre att man berättar rakt ut än att man går omkring och håller tillbaka. Det är aldrig ett svaghetstecken att man berättar för någon hur man känner. Om hon känner likadant så kan ni ses igen, och skulle hon inte känna likadant så hoppas man att hon är tillräckligt mogen för att säga det.
Fördelen med att lära känna nån även fysiskt, genom att kyssas och hångla innan man börjar ha sex är att steget då oftast inte blir lika stort eller nervöst. Man lär sig slappna av tillsammans på ett annat sätt.
Berätta för henne hur du känner, så ser vi hur det utvecklas :)
Kram
Tessi