Wtf
20.12.2021
Hejjjjjjjjj
Jag hade ett haff och vi typ gick skilda väggar förra veckan men vi har fortfarande varandra på snap och insta. Han va med i min privata story och har varit de liksom i 2 månader nu men han hoppade ur från den idag vilket är skumt för det är liksom no hard feelings jag tolkar de bara som att han bryr sig jätte mycket och hoppade ut från den eller vad tror ni? För liksom den orken att gå in på ens profil och hoppa ur från ens story
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
22.12.2021
Hej!
Fint att höra att ni tillsammans har diskuterat fram att ni ska avsluta er ”grej”. Som jag förstod på din fråga så upplever också killen i fråga situationen så, att den är avslutad. Människor reagerar olika när saker/relationer tar slut eller ändras. För en del människor är det lättare att inte behöva se tecken från den andra ett tag, för att kunna gå vidare. Det verkar som att det är precis vad ditt fall handlar om – speciellt när er grej tog slut bara för en kort tid sedan. Han kan vara rädd för att se något i din story som han ännu inte är redo för att se, och behöver tid för att hantera sina egna känslor.
Det förvånar alltid en om någon väljer att lämna ens privata story, vännerlista, följare etc, utan att säga något. Allt grubblande och funderande kring ”varför” skulle undvikas om människor ärligt berättade anledningen till varför de lämnade - tyvärr är det få som gör det. Att någon plötsligt tagit bort sig själv, såsom i ditt fall, kan ibland också innebära att den som tagit bort sig söker uppmärksamhet. Så det är också mycket möjligt att han väntar på att du ska fråga varför han tog bort sig.
Eftersom er ”grej" först nyligen tagit slut kan det vara en bra idé att till en början ge den andra mera tid att ta itu med sina känslor, men om saken fortsätter att störa dig så kan du helt enkelt fråga honom varför han tog bort sig, och berätta (som du också skrev till oss) att du tänkt att saker är bra mellan er (”no hard feelings”) så därför förvånade hans beslut dig. Jag tror att han har en naturlig förklaring till detta.
God jul!
Hälsningar, Piia