Köldskador
18.01.2019
Hej, jag tror jag har köldskador i mina händer, de blir nästan aldrig varma, utan börjar bara svettas istället.
Mina händer är nästan alltid kalla, så det blir lite obekvämt för min tjej när jag lägger dem innanför hennes kläder :/ Uhh

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.01.2019
Hej,
Jag tror inte att det du beskriver beror mer på dålig blodcirkulation än på köldskador. Köldskador brukar inte yttra sig riktigt på det sättet att händerna efter en förfrysning inte skulle bli varma igen.
Alla människor har olika bra blodcirkulation i händer och fötter, och det är inte alltid så lätt att göra någonting åt det. Men om du vet att ni skall ha en intimare stund så kan du testa med att tvätta händerna i riktigt varmt vatten innan, så att det inte skall kännas obehagligt för henne.
Kram
Tessi