Konstig "Dröm"
16.10.2019
Hej decibel. Klockan e nu sju på morgonen å ja ha int sovit sen kl. 5. Orsaken är att jag hade en jääätttee konstig dröm eller typ en dröm: det kändes som att jag typ flöt i en diskbalja alltså typ i vatten. Och det kändes som om de va täcket som var dedär vattnet och sen kändes de som ja spela ett data spel å jag kunde röra mig och skjuta precis som i spelet men datormusen va mitt täcke. Detta låter som de int sku va nå big deal men degav en jätte konstig känsla och dem höll på fast jag var vaken och rörde hur mycket som helst på mig å då ja stängde ögonen så blev det värre. Det kändes som ja tyå flöt omkring i universum elr något, ländes som den alldri tog slut. Det kändes också som att hela rummet var dendä diskbaljan fast att ja var vaken och jag vet att de int va de MEN DE KÄNDES SÅ Å JA KUNDE INT BA FÅ BORT DENDÄR KÄNSLAN!!!! hur som haver tror de va det trpr kanske att i början så var de nå blixtar i "drömmen som fortsatte fast jag var vaken"
Några tillägsgtejjor: ca 1 timmer före ja lag mej så mådde jag lite dåligt
Och före jag somnade så tänkte jag på en massa dåliga saker jag gjort å skolhändelser så unrar om det kanske kan vara en stress relatwrad drömm eller något
Fö ca en halv timme sen börja ja gråta av dendä drömmen fö de e en konstig rädd känsla kvar, gråter ennu lite men de va som ja kuna int andas lungt å kuna liksåm håll andan i 10 sekunder eller som ja kunde int andas å sen så ba kippa jag åt luft å så höll de på i kanske en minut. Vet int vad jag ska tillägga men det va ba en RIKIT läbbi känsla i drömmen och efter drömmen
Nue frågan klar och önskar ni kan få reda på vad den betyder och varför det skedde och vad för slags dröm de var
Snälla svara snabbt vill ha svar så snabbt som möjligt:/ Agudboi

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.10.2019
Hej.
Det finns människor som tror på drömtydning, och vissa drömmar kan kanske vara ett tecken på att man funderar mycket på nån viss sak - men jag är inte säker på att din dröm i detta fall var nån sorts varsel om någonting alls. Ibland är drömmar bara drömmar, och jag tror att de flesta känner till det du beskriver - att de kan lämna efter sig en känsla som kan vara hela dagen - både på gott och ont. (Om man drömmer en mardröm så är det kanske en obehaglig känsla, medan om man drömmer om sex eller förälskelse så kan det vara en skön känsla som man bär med sig hela dagen.)
Du skriver att du mådde lite illa på kvällen innan du gick och lade dig, och det är en faktor som kan bidra till att drömmarna blir lite intensivare, likaså om du har varit mer stressad på sistone. Hjärnan jobbar hårt då vi sover med att behandla alla intryck vi har samlat på oss under dagen, och alltid går det inte att "översätta" drömmen så att man förstår den, så jag tror inte att du skall läsa in för mycket i det utan helt enkelt hoppas på att du sover bättre i fortsättningen.
Kram
Tessi