14 år ljumsbråk
23.06.2019
Hej jag är 14 och vet inte åm jag har ljumsbråk det är ingen up svulnad eller någåt men åm jag tynger gan jag känna en liter bol typ på vänstra sidan och så har jag typ mera blod ådror på vänstra sidan åkså
Svar plz är ganska beskymrad

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.06.2019
Hej.
Det är jättesvårt att svara på vad det kan vara bara på basen av det du skriver, och om det är någonting alls. Därför tycker jag att du skall boka en tid till en läkare på hvc som får undersöka dig. Jag förstår om det känns pinsamt att boka tid för en sån sak, men du kan vara helt säker på att du inte är den första - och inte heller den sista som bokar tid för att man är orolig över en knöl. Det är bättre att åka och tala med en läkare än att gå omkring och oroa sig, så ring till hvc redan idag.
Kram
Tessi