drömmer om flera killar
06.01.2020
Hej!
Inatt drömde jag om att jag träffade på flera killar och majoriteten av killarna var killar jag har träffat på förut men också bekanta.
Jag gick på stan och varje gång jag svängde såg jag någon eller ett gäng med killar som jag alltid lyckades få ögonkontakt med.
Drömmar tror jag har en betydelse och vill veta vad ni tror detta kan tyda på? lisa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.01.2020
Hej,
Jag tror precis som du att drömmar kan ha betydelse, men jag tror egentligen att man vet bäst själv vad de betyder eftersom det är bara du som vet hur känslan var i drömmen och vad du har för inställning till killarna du drömde om. Jag tror med andra ord inte att en och samma handling i en dröm skulle betyda samma sak för alla, utan att din dröm är unik för just dig - och att betydelsen också är det.
Men om drömmen kändes positiv så kanske den helt enkelt betyder att du har många alternativ då det gäller killar och/eller förälskelse. Att du själv har rätt att välja vem du vill bli intresserad av för hela världen är full av människor och möjligheter. Om energin i drömmen kändes bra så tycker jag att du skall försöka hålla kvar den, och försöka känna samma spänning och kraft då du går omkring i skolan även i vaket tillstånd.
Kram
Tessi