Fel hål
20.09.2022
Hej min pojkvän råkade fingra mig i urinhålet och nu kissar jag lite blod och det gör jätte ont (jag har inte mens) Vad ska jag göra!? Soptunnan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.09.2022
Hej,
Det låter osannolikt att han skulle ha lyckats fingra dig inuti urinröret eftersom den öppningen är så liten att man omöjligt får in ett finger där. Däremot kan det ju hända att han fingrat dig för hårt vid urinrörsmynningen, eller att han har haft smutsiga händer vilket kan ha lett till att du har fått urinvägsinfektion? Eller kan det ha blivit ett litet sår någonstans i ditt underliv?
OM det fortfarande gör ont och kommer blod då du kissar så skall du kontakta hvc och be om att få ge ett urinprov för att utesluta urinvägsinfektion. en urinvägsinfektion behöver behandlas med antibiotika för att det inte skall förvärras.
Det kan också vara bra att i fortsättningen visa din pojkvän hur du vill bli smekt och hur hårt, eftersom han inte har samma kroppsdelar som du så kan han inte heller veta det om du inte berättar för honom.
Som sagt, kontakta hvc om du fortfarande har ont.
Kram,
Tessi