Harrastin seksiä pojan kanssa ja nyt oksentelen aamulla siitä on jo 3 kuukautta kun harrastin
04.02.2019
Niin mitä pitäisi tehdä? Oksentelen aamulla ja olen vasta 11 harrastin siis seksiä pojan kanssa joka on 12 :(
Hannele klippt2

Ungdomsinformatör Hannele svarar
08.02.2019
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että olet harrastanut seksiä pojan kanssa. Jos olette olleet yhdynnässä ilman suojaa (kondomi) raskauden mahdollisuus on aina olemassa. Onko sinun kuukautiset jääneet pois? Ensimmäinen merkki mahdollisesta raskaudesta on kuukautisten poisjääminen, yksi merkki mahdollisesta raskaudesta on oksenteleminen, tämä on toki yksilöllistä. Olet niin nuori, että on myös täysin  normaalia että kuukautiset ovat vielä epäsäännölliset. Seksin harrastamisen aloittamiseen yhtenä tärkeänä asiana on ehkäisystä huolehtiminen, jos siitä ei ole valmis puhumaan kumppanin kanssa niin kannattaa miettiä onko vielä valmis seksin aloittamiseen? Jos vähääkään epäilet raskauden mahdollisuutta, niin osta  raskaustesti, niitä saa isoimmista marketeista ja apteekeista. Jos raskaustesti on positiivinen varaa viipymättä aika lääkärille. Tärkeää on myös, että voit puhua asiasta jollekin, esim.koululääkäri, opettaja  tai kuraattori, älä ainakaan jää yksin asian kanssa.
Kaikkea hyvää sinulle, jos tulee lisää kysyttävää, laita vaan meille tulemaan!
Ystävällisin terveisin; Hannele :)