Hejsaaaaaaaann
02.08.2020
Hej, jag lade en tampong på natten 04.30 och jag skulle byta 12.00 men hittade inte tampongen och har jätte ont i magen.... kan det lösa upp sig om det blir för mycket blod? Men har inget i trosorna heller, var är tampongen? Vad ska jag göra och jag är säker att den är där för annors skulle ja ha mens i trosorna och har sökt i slidan
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
03.08.2020
Hej,
Det låter skumt att du inte hittar den, har du letat så långt upp i vaginan du kommer? Om du för upp ditt långfinger, känner du den då?
Troligtvis kan den vara kvar där. Jag rekommenderar att du kontaktar din hälsovårdcentral eller en gynekologisk mottagning så du får hjälp att få ut den. Det är inte bra att den ligger där inne för länge.
Tampongen kan inte lösas upp eller försvinna upp i magen, så det behöver du inte oroa dig för, men om den sitter för länge kan du få infektioner, därför är det bra att du får hjälp att hitta den! Den kan helt enkelt ha lagt sig på tvären längst upp.
Lycka till!
Kram!
Malin Wiik-Norrman