Hur runkar man med liten kuk
28.09.2018
Hej jag har två problem
1. Hur runkar man med liten kuk? Det är så svårt, har ni tips?
2. Jag är beroende av gayporr hur ska jag göra för att sluta?
Tack, det ör pinsamt att skriva här så svara snabbt snälla

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.10.2018
Hej.
Med en liten kuk runkar man på precis samma sätt som med vilken kuk som helst. Poängen är att det skall vara skönt - inte vilken teknik du använder. Så om det är skönt så gör du rätt.
Eftersom jag inte vet någonting alls om dig så är det svårt för mig att veta om du är porrberoende eller inte, men din egen uppfattning är att du är beroende av att titta på gayporr, och då utgår jag ifrån att du upplever att det är ett problem och att du själv tycker att du tittar för mycket. Då tycker jag helt kallt att du skall ta paus från att titta på det, och istället fantisera själv ett tag. Det är svårt att dra någon tydlig gräns för vad som är ett beroende, men oftast kan man tänka att om det (porren, berusningsmedlet, spelandet) börjar begränska ens liv och skapa problem på något sätt så är det värt att ta tag i.
Fundera lite över vilken sorts hjälp du behöver och vill ha. Det finns hjälp att få, även för detta - men man måste vara villig att ta emot den.
Tessi