Blod
04.05.2019
Jag får blod i fittan när jag smeker mig.själv jag stoppar inte in nåt eller fingrar först är det vått men i slut ändan kommer det blod varför är det så jag smeker bara min klitoris Em

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
06.05.2019
Hej.
ÄR detta någonting som inträffar varje gång du onanerar eller bara ibland? Du skriver att du inte för in någonting i slidan, så då kan vi utesluta att det skulle handla om små sår.
En möjlighet är att det bara råkar sammanfalla med att du har mellanblödningar. Har du en regelbunden menscykel och brukar du i övrigt uppleva mellanblödningar? Har du haft oskyddat sex? Om du vet att du har haft det så tycker jag att du skall testa dig för könssjukdomar - eftersom även dessa kan ge upphov till mellanblödningar.
Jag tycker nästan att det skulle vara bäst om du kontaktade preventivrådgivningen i din hemkommun och bokade en tid för kontroll. Då kan de på samma gång lägga in remisser till provtagning, om det skulle behövas. Det behöver inte alls vara frågan om någonting allvarligt, men jag tycker att det skulle vara bra om du blev undersökt - så kan du släppa saken sen.
Kram
Tessi