Förvirrad
05.12.2017
Hej, i 5 år har jag haft ont i bakhuvudet när jag skrattar. Det är lite på sidorna. Lite över öronen. Det händer när jag skrattar länge och mycket. Vad kan det bero på? ...

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.12.2017
Hej.
Det är nog jättesvårt att svara på vad det är som gör ont i bakhuvudet på dig då du skrattar. Min gissning är att det är musklerna eller muskelfästena som orsakar det, men det är i princip omöjligt för mig att veta.
Om det oroar dig så tycker jag därför att du skall ta upp saken med en läkare. Du kan boka tid till en läkare via hvc.
Men om jag var du så skulle jag inte oroa mig så mycket.
Kram
Tessi