kan inte vågar inte
11.11.2015
Vad skall jag göra, jag har skrivit hit förut om mitt hälsosamma liv som bara spinner vidare. Decibel jag VÅGAR inte söka hjälp jag ORKAR inte söka hjälp. Seriöst jag menar allvar jag KAN VÅGAR inte. De e så klyschigt när man säger nu behöver du söka hjälp. Men de e ju himla svårt... :/

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.11.2015
Hej igen!
Jo, vi förstår att det är svårt, men snälla gör det här för din egen skull! För din framtids skull. För din kommande mans och dina barns skull. För alla de som bryr sig om dig nu. Nej, vi har inte bara ansvar för våra egna liv, utan hur vi mår påverkar även andra - jo, fastän hur väl man skulle försöka dölja det, så känner de ändå på sig omedvetet att man ljuger, fejkar något. Du behöver inte berätta för alla hur du mår nu och varför, men de kommer att känna av det sedan när du fått hjälp och börjar må bättre. En vacker dag kanske du vill berätta, men just nu behöver du bara berätta för en endaste person - men låt det snälla vara en sådan som verkligen har redskapen att hjälpa dig med. Vi har ju gett dig några råd om vem det skulle kunna vara, som Fredrikakliniken, men en splitterny är Psykosociala förbundets Ställ en fråga-tjänst.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott