Konstig hudförändring
07.06.2019
Hej!
Jag har en längre tid haft en konstig "knöl" liknande sak på mitt knä, ser inte ut som ett födelsemärke är mera som en finne men den är innehållslös. Den är inte sjuk. Trodde först det var en finne så jag pillade på den till först rätt så mycket men den försvinner int. Känns också så fånigt att far å vis upp nå sånthär. Liti oroli

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.06.2019
Hej.
Det är svårt att säga vad det är utan att ha sett din "knöl", men om den har blivit större sedan du började peta på den så kan jag tänka mig att det t.ex. kan vara en talgkörtel? Jag tror inte att det är allvarligt eller oroväckande utan tycker att du skall följa med saken, men nästa gång du har tid till en hälsovårdare (skolhälsovårdare eller företagshälsovård) så föreslår jag att du skulle visa upp knölen. Och givetvis kan du boka en tid till en sköterska på hvc redan nu och visa upp den, så slipper du fundera mer på saken efter det.
Kram
Tessi