Konstig känsla i ansiktet
11.09.2018
Hej. Jag är förkyld och har väldigt kraftig huvudvärk. Har även en konstig känsla i ansiktet, nästan som att de kliar inne i ansiktet och att jag vill riva bort det nästan (låter brutalt haha men känns så) och det känns även i tandköttet. Jag har även skorv i näsan som inte har försvunnit, googlade såklart detta och blev lite orolig. Är detta normalt eller är det något konstigt?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.09.2018
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig. Det händer mycket konstigheter i kroppen då man är förkyld och alla slemhinnor och bihålor kan reagera konstigt. Så jag tycker att du skall försöka ta hand om dig själv och vänta på att förkylningen går över. Om dina konstiga känningar och symtom blir kvar ännu efter att du i övrigt har blivit frisk så kan du kontakta en läkare.
Använd gärna näskanna så att du kan spola dina bihålor rena, det kan hjälpa (om man inte har en näskanna så går det bra med ett vanligt glas eller liten kanna också. huvudsaken är att man skulle spola ur bihålorna). Och vid behov kan du ta Burana.
Kram
Tessi