min vagina
12.08.2018
hallå där)) jag har sexleksak hemma asså dildo som jag vill få in i mig.,, jag är oskuld har inte haft sex tidigare eller så undrar hur jag ska få in den ska jag själv först peta in med fingret i vaginan och öppna till den?? snälla hjälp.... anonymmgirrlll

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.08.2018
Hej.
Olika tjejer använder sina dildos/vibratorer på lite olika sätt. Alla tjejer onanerar inte genom att föra in saker i slidan, utan njuter mer av att smeka sig utanpå, d.v.s. över blygdläppar och klitoris. Men det är en smaksak och poängen är ju att man skall göra det som känns skönt för en själv. Det finns inget rätt eller fel.
Så om du känner att du vill testa lägga in dildon i dig, så är det bara att försöka. Jag föreslår att du skulle använda någon form av glidmedel för att underlätta själva införandet. Du kan använda antingen "riktigt" glidmedel som du kan köpa från butiken, eller någon olja du hittar hemma (kokosolja, babyolja, matolja). Om du inte har testat med att föra in ett finger så tycker jag att du kan börja med det, och att t.ex. ta en spegel och kolla runt lite hur du ser ut i underlivet. Alldeles för många tjejer är rädda för att titta efter eller upplever det som någonting olämpligt, medan jag tycker att det är rent konstigt att gå omkring med ett underliv som man inte alls har koll på.
Så testa dig fram helt enkelt. Lugnt och försiktigt och mer av nyfikenhet än av någon form av pliktkänsla.
Lycka till
Kram
Tessi