Psykisk ohälsa
08.02.2019
Hej jag mår dåligt och vill inte leva. Jag undrar om jag kan få hjälp online för jag vill inte gå till kuratorn eller prata med mamma/pappa/kompis/syskon/vuxen. Extremt ledsen tjej

Ungdomsinformatör Ida svarar
12.02.2019
Hej!
Precis som det står här under i kommentaren så finns Sluta panta (byter namn till Ärligt talat i slutet av februari), det är en chatt där man får vara helt anonym. Det finns också möjligheten att chatta privat med en psykolog. Sluta panta har öppet måndag, tisdag och torsdag kl. 19-22. Där kan du få stöd och tips på hur du kan gå till väga för att må bättre. Jag kan förstå att det känns jätte jobbigt nu, men det kommer att bli bättre! Ibland behöver man hjälp för att börja må bättre, så helst av allt skulle jag vilja att du pratar med just en kurator eller dina föräldrar eller någon som du litar på. Vet att du skrev att du inte vill prata med kuratorn, men kuratorn finns där för att hjälpa till. Kuratorn har tystnadsplikt så du behöver inte oroa dig för att det du säger där skulle komma ut till alla.
Våga be om hjälp och ta emot hjälp! Ta hand om dig!
Kram, Ida