Studiehandledare
25.04.2021
Hur kommer jag i kontakt med en studiehandledare i min kommun som kan hjälpa mig om jag är vuxen och vill ta en gymnasieexamen? Hej

Ungdomsinformatör Kix svarar
26.04.2021
Hejsan!
Tack för frågan, så kul att du överväger en gymnasieutbildning! :)
Eftersom jag inte vet om det är okej att jag avslöjar vilken kommun du är från så måste jag skriva det här lite krångligt nu, men förhoppningsvis förstår du - om inte, så lägg in en ny fråga med din e-post i hemliga rutan så kan jag mejla kontaktuppgifter.
Gå in på hemsidan till din kommuns gymnasium, om det är det gymnasiet du skulle vilja gå i (googla kommun + gymnasium så hittar du). Sen klickar du på fliken "Om oss". Där på andra plats hittar du namnet på studierådgivaren. Hur du mejlar hen står skrivet i kursiv överst på sidan :) Du ska alltså skriva in hens namn i mallen fornamn.efternamn@dinkommunsnamn.fi.
Lycka till!
Mvh, Kix