Utebliven mens forts.

20.09.2018
Hej! Det är jag som tidigare skrev en fråga med rubriken: utebliven mens. Jag lade till en fråga nu senare som kommentar men vet inte om ni läser och svarar på dem. Somsagt kom min mens efter gulkroppshormonkuren men har inte kommit efter det. (Är nu ca 2 veckor sen). Va ska jag göra åt det? Ta en ny gulkroppshormonkur? (var med flera i förpackningen). Vänta längre? Börjar bli trött på dethär.
Tessi klippt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar

01.10.2018

Hej,

Jag tycker att du skall kontakta barnmorskan/läkaren som skrev ut läkemedlet till dig, så att hen får ta ställning till hur ni skall fortsätta. Jag förstår att det känns irriterande att det alltid är någonting "extra" som man måste tänka på. Det är trots allt bättre om det är samma läkare som fortsätter fundera på dina frågor, så att allting tas i beaktande.

Styrka till dig.

Kram

Tessi

Kommentarer

Inga har kommenterat på denna sida ännu

Ställ en egen fråga

Skriv kommentar

OBS! Ställ din fråga vid Våga fråga.

Hej,

Jag har tagit kombinerade p-piller i ca 3 år nu och har ibland ätit ihop 2 kartor och allt har fumgerat bra. Denna gång har jag ätit ihop 3-4 kartor vilket jag inte gjort förut och har nu fått...
Läs mera

Jag har mens och på gympan så ska vi simma. Det är första gången jag använder tampong och jag är jätte osäker om jag kommer blöda igenom. Kommer inte tampongen bli blöt i vattnet och åka ur? Ska det g...
Läs mera

Hej!

Jag tog första dosen coronavaccin här en dag. Idag startade mitt mens plötsligt nästan 2 veckor för tidigt...

Är det här pga. Vaccinet? Kommer det att lämna såhär?

Jag har hört att vaccinet ...
Läs mera

Kan man göra så att mensen eller brösten kommer fortare för varje dag tänker jag på det här och jag
börjar tappa självförtroendet.
Läs mera