13 med 7cm snopp (stånd)
24.09.2017
Hej! Jag är en kille på 13 år med en 7 cm lång snopp (stånd) och jag undrar om det är normalt. Mina kompisar som också är 13 har typ 7 cm (slak) så jag har aldrig velat visa dom min snopp Oliver

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.09.2017
Hej.
Det är helt normalt. Med tanke på din ålder så kommer du ännu att utvecklas, men som du vet så utvecklas alla i olika takt. Det skulle ju vara jättekonstigt om alla såg exakt likadana ut, även om jag kan förstå att du inte tycker om att vara "sist". Men du är inte alls onormal på något sätt. Din pubertetsutveckling kommer att pågå i flera år ännu så du kommer helt säkert att ändra ännu på många sätt.
Var snäll med dig själv och ha tålamod. Din kropp gör hela tiden sitt bästa.
Kram
Tessi