Allt gick fel
07.01.2020
Hej! Jag va hos min kille idag och vi har liksom planerat att ha sex osv så det jag gjorde va att åka ditt och vi skulle liksom mysa sen va planen att ha sex och det gick ju vidare till sex men det vart aldrig sex för han fick inte upp sin snopp den va liksom inte hård den va liten och bara hängde ner, vi gjorde allt för att försöka få upp den jag runka, sög av hnm o allt men det funkade inte jag funderar på om det va för att han ksk va stressad eller ngt, jag vill ha sex med hnm och han vill med mig men tänk om det blir samma sak nästa gång vad ska vi liksom göra då? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.01.2020
Hej,
Jag tror precis som du, att han inte blev hård eftersom han var nervös. Det ÄR ju spännande då man skall ha sex första gången, så det är inte alls speciellt konstigt eller ovanligt att det händer. Jag tycker att ni gjorde alldeles rätt som försökte på olika sätt att göra honom hård igen, men det är inte en katastrof att det gick som det gick - för ni har all tid i världen på er.
Jag tycker att ni skall försöka att inte sätta så stor press på själva sexet. Ni behöver inte bestämma på förhand att "idag skall vi ha sex", utan eftersom ni båda två vet att ni VILL, så kan ni istället försöka tänka att "det som händer så händer". Så börja med att mysa som ni brukar, utan att ta någon stress över att det MÅSTE gå längre än så - men om det gör det så är det också helt okej. Då tror jag att pressen kommer att vara mindre på er båda.
Ni skall inte se det som ett misslyckande, eller som ett tecken på att det aldrig kommer att hända. Det enda det är ett tecken på är att ni är helt normala och att era kroppar är medvetna om att det är spännande och nytt. Ta det helt lugnt och ta ett steg bakåt. Poängen är ju att ni skall ha det skönt tillsammans - inte att det måste betyda att ni gör på ett visst sätt. Det är ju inte ett prov. Ta det lugnt, fortsätt hångla och smeka varandra - och så tar ni det pyttelite längre för varje gång så känns det inte som ett lika stort steg.
Kom ihåg att ni gör det tillsammans för att ni tycker om varandra, och då gör det ingenting fast det inte alltid går exakt som man har planerat. Det kommer garanterat fler chanser.
Kram!
Tessi