Att runka och smaka sin sperma
14.05.2021
Hej Decibel jag har två frågor!
1. Kan man som kille runka igen efter att precis har kommit? Gjorde detta en gång men det var verkligen svårt att hålla ståndet och att komma den andra gången. Är det farligt eller är det bara att köra på om det känns bra?
2. Är det ”farligt” att smaka sin egen sperma, jag gillar att svälja min egen sperma men är rädd att jag kan bli sjuk eller dylikt om jag fortsätter. Kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.05.2021
Hej,
Det är nog helt normalt det du skriver, att det kan vara svårt att få stånd igen direkt efter att man fått utlösning, och ännu svårare att komma på nytt direkt efter. Vissa killar tycker att det känns obehagligt eller t.o.m. gör lite ont att fortsätta direkt efter att de har kommit, medan andra helt enkelt känner sig "mätta" och därför inte vill fortsätta. Men om det känns som att du inte ännu är "mätt" och det fortfarande känns skönt så är det nog bara att köra på. Anledningen till att det är svårare att hållas hård (och att komma på nytt direkt) är att kroppen behöver lite tid att återhämta sig, hur lång tid som behövs är väldigt individuellt och förändras också ofta med åren. Men det är inte farligt att fortsätta om du själv känner att det är skönt.
Det är inte farligt på något sätt att svälja sperma och du kan inte bli sjuk av det, eftersom det i detta fall är din egen och du är frisk.
Kram,
Tessi