Gör det något om penisen är sned?
11.01.2022
Gör det något om jag har en sned penis? Kan jag få den rak på nått sätt i så fall? Kuken
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
13.01.2022
Hej,
Precis alla killar har mer eller mindre sned penis. Precis alla! Detta för att penisens uppbyggnad gör att det blir så. Inne i penisen finns tre svällkroppar, som ser ut som ”tvättsvampar”. När man får stånd fylls dessa ”svampar” med blod. Och dessa svampar är då belägna två stycken lite mer på ena sidan av penisen och en på andra sidan. Därför blir det lite mer ”högt” tryck på ena sidan av penisen så den böjer sig över till andra sidan och kan se sne ut. Det man kan behöva göra är att styra penisen när man önskar ha samlag, alltså hålla i den lite, men det kan jag också lova att de allra flesta med penis behöver göra - styra alltså.
Kram!
Malin