Hår växt på själva snoppen
15.06.2021
Ja har väldigt riklig hår växt på halva snoppen å ja har rätt lång snopp så vad gör man åt de Man trött på massa hår

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.06.2021
Hej,
Det att du har en lång penis är inte mycket man kan göra åt. Du kan inte påverka det eftersom det bestäms av ditt genetiska arv. Det är också dins gener som bestämmer hurudan hårväxt du har - men detta kan man påverka själv. Där beror det på hur känslig du är för smärta - om du klarar av att vaxa dig eller bli sockrad. Det andra alternativet är att använda hårborttagningskrämer eller vanlig rakhyvel. Men risken finns att rakningen skulle leda till hudirritation och klåda då håret börjar växa ut. Då är det antagligen skonsammare med sax - d.v.s. att man bara trimmar sig lite utan att ta bort allting.
De flesta salonger som erbjuder vaxning/sockring utför det även på män. Så om det känns som ett alternativ så kan du titta runt lite bland de salonger som finns på din hemort.
Men det är inte heller fel att helt enkelt låta håret vara kvar. Det fyller en funktion och det är helt naturligt. Man måste inte ta bort allt hår från kroppen.
Kram,
Tessi