HJÄLP
28.05.2016
Hej! Jag har haft typ röda läppar på mitt urinrörhål sen jag har minnas det asså sen jag föddes typ är det något farligt ? Det ser ut som små läppar svara skit snabbt snälla

Ungdomsinformatören Liselott svarar
01.06.2016
Hej!
Nej, det är inget farligt! Det är högst troligen fullt normalt för just din snopp. Snoppar ser inte alltid ut som på nätet/inom porren/på film osv, utan alla har lika olika snoppar som vi har olika ansikten. Vissas urinrörsmynningarl syns knappt för att de nästan går inåt, andra har som du, liksom upphöjt runt, en tredje typ har kanske urinrörsmynningen lite på snedden på ollonet osv osv osv. Om det inte gör ont av sig själv, inte svider när du kissar, inte skaver tex när du har stånd eller onanerar eller har sex, inte luktar illa eller kliar, så är det ingen fara. Just du är skapt just precis sådär och så ska just du se ut. Även tjejer ser väldigt olika ut mellan benen i verkliga livet, ja människokroppen är helt enkelt mycket mera variationsrik än den typ vi får se i media. Ifall du nu ändå skulle oroa dig, så kan du nog visa den för skolsystern nästa gång du ska på allmän undersökning, eller för en läkare du går till för andra krämpor, men troligen kommer hen att säga precis samma sak, att det är fullt normalt.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott