hjelpp
26.08.2018
Alltså jag är 15 år gammal och min kuk har inte växat nå, några säger att eggen börjar bli större först och sedan kuken men mina egg har inte växit nå och min kuk heller
snälla hjälp Hi

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
27.08.2018
Hej.
Precis som du skriver så börjar killars utveckling ofta med att testiklarna börjar växa först - och först sedan penisen. Med tanke på din ålder så är det inte onormalt att din penis inte har vuxit ännu. Alla utvecklas i olika takt och det betyder inte att någonting är fel bara för att man inte är först.
Försök att ha tålamod och ta hand om dig själv. Ät, sov och motionera lagom mycket så har din kropp bäst förutsättningar att utvecklas.
Kram
Tessi