Jobbigt med stånd
18.12.2021
Varje gång jag är med min tjej och vi myser och tar på varandra, så får jag stånd jättelätt hela tiden. Vad ska jag göra för att motstå det? villo
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
20.12.2021
Hej,
Det är inte alls konstigt att du får stånd när ni tar på varandra! Varför är det fel? Du är fullkomligt normal och det är kroppens reaktion på att det är skönt och mysigt att vara tillsammans med din tjej. Se inte på ståndet som något negativt. Prata istället med din tjej om det så ni båda kan acceptera att det händer - ni behöver såklart inte agera på det eller bry er så mycket om det om ni inte vill! Ta hand om varandra!
Kram!
Malin