Kan kuken krympa?
13.12.2016
Hej!
Jag undrar om kuken kan krympa av för tighta jeans eller underkläder. Jag har märkt att min kuk blir mindre i slakt läge när jag har tighta jeans på mig eftersom att det drar åt mot kuken.
Dessutom undrar jag om tighta kläder kan ha gjort att kukens längd aldrig når sin fulla potential på grund av att det inte funnit tillräckligt med utrymme för penisen att växa.
Tillägg: Sover alltid utan underkläder. oasgoa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.12.2016
Hej.
Jag tror inte att tajta kläder gör att din penis krymper. Penisen består ju av väldigt speciell vävnad, som både kan svälla ut och bli blodfyllt och dra ihop sig då det behövs. Så jag tror inte att tajta byxor skulle göra att din penis drar ihop sig konstant - men eftersom det finns mindre utrymme för den att sladdra omkring på så är det ju bekvämare för både dig själv och penisen om den inte tar så mycket plats i byxorna.
Däremot kan det ha en skadlig inverkan på spermieproduktionen att gå med väldigt spända byxor eftersom temperaturen vid pungen då stiger vilket inte är bra för spermierna. Så det är någonting man kan tänka på om man vill vara försiktig, eller om man försöker bli pappa.
Men det låter bra att du sover utan underkläder. Släpp loss den alltid då du har möjlighet så mår den bra :)
Kram
Tessi